'Valerian' blir förstörda av kritiker - en runda av de hårdaste recensionerna

"Valerian and the Thousand Planets City" är en vacker röra, enligt de flesta kritiker. Vi har samlat några av de mest negativa recensionerna av den nya filmen som kostar 180 miljoner dollar att göra - och de är ganska intensiva.

Medan filmen, med Dane DeHaan, Cara Delevigne och Rihanna i huvudrollen, inte träffar teatrar förrän den 21 juli, finns de tidiga recensionerna av Valerian i - och de är grova. Filmen har redan landat 75% på Rotten Tomatoes, men vissa kritiker är inte med. Vår systerpublikation, Variety, hatade inte filmen och namngav Cara som den bästa delen och sa att hon räddade filmen. ”Valerian lyckas vara både banbrytande och förtjusande gammal skola - den typen av vild, oändligt kreativ spännande tur som bara regissören för Lucy och The Fifth Element kunde leverera, konstruerad som en episodisk serie av uppdrag, skrot och nästan missar med ett sinnesblåsande utbud av miljöer och fantastiska datorgenererade främmande karaktärer, ”skrev de, men tog en skrap vid Rihannas” besvärliga radläsning. ”

Hollywood Reporter, å andra sidan, var inte nöjd - alls. ”Razziesna behöver inte vänta till slutet av året för att smörja en vinnare för 2017. Golden Turkey Awards bör publiceras med ett nytt omslag. Euro-trash är tillbaka, medan sci-fi kommer att behöva slicka sina sår ett tag ”, skrev den, och tilllade, ” Cara Delevingne behöver lära sig att det finns mer att agera än smirking och ögonrullning. Rihanna borde låtsas att det aldrig hänt. Och Hollywood-cheferna kan andas lätt att åtminstone den här gången kommer de att undkomma skylden för att göra en gigantisk sommarfranchisebild som ingen vill se, eftersom den här är en fransk import. ”

"Ja, Valerian och tusentals planeter är verkligen så illa, dåligt nog att du inte vet längst att Valerian är en av huvudpersonerna och inte en planet eller ett rymdskepp." Entertainment Weekly tänkte också att filmen var en fullständig katastrof och kallade den för en "slumpmässig WTF-röra." De medgav att den första en halvtimme var "berusande", men de var osäkra på om det var "briljant bonkers eller total dårskap." Deras sammanfattning: "Valerian är en episk röra. ”

, ser du Valerian och tusentals planeter?