Recension av "Uncle Drew": Basketball Comedy Is A Slam Dunk med stora skratt och livslektioner

"Uncle Drew" är din sommarkomedie! Kyrie Irving (Uncle Drew) är en fotbrottande känsla i filmen som ger alla skratt, hjärtliga ögonblick och värdefulla livslektioner i framkant! - Recension

Det är en sällsynthet att du hör människor rave över en basketfilm, särskilt en komedi. Dessa typer av filmer får tyvärr ett dåligt rep för att vara "ostliknande" eller inte ha någon riktig historia. Det är emellertid inte fallet för Uncle Drew, en berg-och-dal-bana med en hysterisk komedi, blandad med en hjärtlig berättelse om familj, vänner och kärleken till basketbollspelet. Kyrie Irving (Uncle Drew) är spektakulär som filmens huvudperson, tillsammans med Lil Rel Howery (Dax), som är filmens mest älskvärda karaktär. Under hela filmen insisterar Drew ständigt på att dina drömmar inte är för långt borta om du bara ger allt, och viktigast av allt, "ha hjärta." En av många livslektioner i hela filmen är Drews linje, "Du saknar 100 procent av de bilder du inte tar."

Filmen, regisserad av Charles Stone III, innehåller en mängd aktiva och pensionerade NBA-spelare och andra stigande stjärnor inklusive, Kyrie Irving, Lil Rel Howery (Dax), Shaquille O'Neal (Big Fella), Chris Webber (Preacher), Reggie Miller (Lights), Nate Robinson (Boots), Lisa Leslie (Betty Lou), Tiffany Haddish (Jess), Erica Ash (Maya), Nick Kroll (Mookie) och Aaron Gordon. Varje karaktär har sin egen berättelse, personlighet och syfte. Det fanns inte en stjärna i filmen som inte borde ha inkluderats i Drews resa.

Incase du inte visste, filmen är en spinoff av en serie extremt populära, komiska Pepsi-annonser där Boston Celtics poängvakt (Irving), som består av att se äldre ut med glasögon, vitt hår och svett, tog på sig yngre basket spelare och skolade dem i gatukul med sina vansinniga handtag, gång på gång.

Get Outs Lil Rel Howery (Dax), är en självutnämnd misslyckad och hårt själv-anställd Foot Locker som en gång hade drömmar om att spela i NBA, tills hans skott blockerades (bokstavligen). Men han befinner sig i skuld till sin flickvän (Tiffany Haddish) så han måste komma med en stor bit av förändring för att betala tillbaka henne. Han bestämmer sig för att träna ett streetball-lag vid den berömda Rucker-domstolen i Harlem för att vinna $ 100 000-priset och slå slutligen hans livslånga basketfiende, Mookie (Nick Kroll). Men när hans stjärnspelare, Casper (Aaron Gordon), räddar mot honom för att gå med i Mookies besättning, står Dax kvar med ingen att vända sig till

tills någon berättar för honom om den stora, farbror Drew (Kyrie Irving).

Dax hamnar snubblar mot Drew, en Harlem-legende, som redan på 60-talet blev ett hushållsnamn för sina ankelbrytande handtag och episka dunkar. Även om Dax bevittnar Drew-skolan en "ungblod" på domstolen, är han fortfarande inte övertygad om att "gubben" verkligen kan ta Mookie och hans besättning. Men han har ingen annan att vända sig till, så farbror Drew är det.

De två kommer in i Drews gamla skåpbil, som är så gammal att den har en 8-spårig spelare och ett baksits "boom boom room" (använd din fantasi). Dax och Drew träffade sedan vägen för att hämta alla Drews gamla Harlem-lagkamrater som är minst sagt intressanta.

Först finns det Chris Webber, en predikare i ansiktet med sin fru, pensionerad WNBA-stjärna Lisa Leslie, en begåvad ballerare själv. Sedan finns det (verkliga livet) NBA-analytiker och legende, Reggie Miller as Lights, en juridiskt blind man, som kan skjuta som Steph Curry från centrum. Nästa är Nate Robinson as Boots, en stum, rullstolsbunden punktvakt som (som du vet i verkligheten) kan dunkla som ingen annan. Och sist men inte minst Shaq. The Big Fella (och näst mest älskvärd karaktär) spelar en stor och skrämmande karate-lärare, som har en lång och stenig historia med farbror Drew.

Sammantaget skulle jag ge filmen en A +, och inte för att jag är ett stort Kyrie Irving-fan. Uncle Drew är en film för alla åldrar. Den lär värdefulla livslektioner, att hårt arbete lönar sig, och om du verkligen lägger ditt hjärta och själ till något, kommer du att lyfta dig själv och andra. Det är en riktig familje-centrerad, komedi som ger fansen allt de alltid har velat i en basketfilm.

Uncle Drew är en må bra film som har en verklig meningsfull berättelse. Varje händelseförlopp kommer perfekt samman, vilket håller dig kvar i varje ögonblick. Och det finns vändningar som du verkligen INTE ser kommer.

Kolla in delar av våra kondenserade intervjuer med Uncle Drew-stjärnorna Lisa Leslie och Nate Robinson:

”Jag är så nöjd med hur det visade sig. Jag tror att fans verkligen kommer att uppskatta det. Rollisten var fantastisk, och vi skrattade så mycket, och filmen är verkligen skratta högt roligt. Vi pratade basket på uppsättningen, och Kyrie, ja vi är fans, men för att vara på banan och se hans handtag, var det nästan som att du skulle till en cirkus för att se en handling av någon som verkligen kan hantera den bollen, och hans skytte. Shaqs spelupplevelse kom verkligen också igenom

.

Basket är magin som rinner genom vårt blod och oavsett hur gammal vi blir, och i våra huvuden och sinnen tror vi fortfarande att vi kan spela. Och med denna möjlighet får våra karaktärer den magin. ” - Lisa Leslie

”Det är tufft att vara i stolen i timmar att sminka sig

men jag tyckte om det. Jag såg mycket 'Game of Thrones'. ” - Lisa Leslie

”Filmen visar att du kan få prövningar och förödelser i dina relationer med dina vänner och familj; Även om du kommer och går, håller du dig ihop och hjälper varandra att komma igenom saker

Det är ett bra meddelande. Jag älskar filmen. " - Nate Robinson

"Jag tycker inte att det var för mycket press (att leva upp till andra basketfilmer. Jag tror att vi ville att det skulle vara en film. Vi fokuserade verkligen och tog med oss ​​det vi ville att folket skulle se, vilket var riktiga saker som händer. killar går i pension och blir predikanter och de gör vad de vill göra

.

Det finns livslektioner om familj och relationer, basketband och att hålla sig ihop och skratta. Du känner hjärtat. ” - Nate Robinson