Granskning av 'Ted 2': Sequel är rolig och stötande, som förväntat

Ted och Johnny är tillbaka för ett annat Bostonian-äventyr och tar med sig Amanda Seyfried för att åka. 'Ted 2' slår till slut teater, och det är ännu mer stjärnfull och absurd än den första.

Seth MacFarlanes ode till en pratande nallebjörn och hans bästa vän / åska kompis (Mark Wahlberg) fortsätter efter Teds vackra och utarbetade bröllop till Tami-Lynn (Jessica Barth), när paret stöter på lite besvär. massivt medborgerliga rättigheter när staten försöker hävda att han inte är en faktisk person, utan personlig egendom. Vad är en björn att göra?

Låt oss vara direkt från början. Medan filmen är fylld med massor av skratt i högljudd stunder på typiskt Seth MacFarlane-mode, faller den till slut platt efter några för många sexistiska, rasistiska och homofoba referenser

på typiskt Seth MacFarlane-sätt.

Family Guy-visionären är helt klart en konstnär, men han blir ibland offer för sina egna troper. Öppningssekvensen är vacker och en måste-se! Men att ha Ted och Johnny smyga in i Tom Bradys hus mitt på natten för att stjäla hans spermier är inte roligt - det är våldtäkt. Filmen fortsätter denna svåra balans under hela sin körning, och den lyckas ofta tippa i fel riktning.

Det finns dock mycket att älska med filmen. Kemin mellan Johnny och Samantha (Amanda Seyfried), Teds advokat, är obestridlig. Om du undrar vad som hände med Mila Kunis, förklaras det tidigt; de blev skilda eftersom hon var upprörd över all ogräsrökning. Men Johnny och Sam har en vilja-de-kommer-de-värme som är söt och kul att titta på. Vem som trodde att dessa två skulle vara bra tillsammans på skärmen?

Den ständiga paraden med kändisutseenden skadar inte heller. Patrick Warburton återvänder som sin kompis Guy, som är så nonchalant och gruff som alltid. Tyvärr är BF Ryan Reynolds inte längre i bilden. Mad Men John Slattery och Morgan Freeman framträder som mäktiga advokater, medan Giovanni Ribisi återupptar sin roll som den läskiga som helvetet Donny - och Flash Gordon är naturligtvis bara Flash Gordon. Se upp för ännu fler kändisar. Jag ger inte dessa lustiga ögonblick bort!

Om du är ett Seth MacFarlane-fan och letar efter mer av samma komedi, är Ted 2 ditt sylt. Ted 2 träffar teatrar på fredag ​​26 juni. Låt oss veta vad du tycker!

- Samantha Wilson