Recensioner av "Ricki & The Flash": Säkrade Meryl Streep bara hennes nästa Oscar?

"Ricki and the Flash", det senaste stjärnfordonet för perfekt mänsklig Meryl Streep, håller på att träffa teatrar vilket betyder att recensioner strömmar in. Har Lady Streep just säkerställt sig en annan Oscar eller är flickan en massa fluff?

I Ricki and the Flash, som öppnar officiellt den 7 augusti, reviderar Ricki Rendazzo (Meryl Streep) livet och familjen som hon en gång lämnade bakom för att driva en karriär inom rock and roll. Men hennes exman (Kevin Kline) och barn (varav en spelas av Meryls verkliga dotter, Mamie Gummer) hoppar knappast på möjligheten att acceptera kvinnan som övergav dem tillbaka till sina liv. Det är en berättelse som kan vara en gripande kommentar till familjens försoning med att förfölja sina drömmar, eller en som lätt kan ricochetas till dramatiserad klisjé. Vilken är det? Kolla in några recensioner!

Underhållning varje vecka:

Regissören Jonathan Demme och manusförfattaren Diablo Cody, båda Oscar-vinnarna, har gjort mycket bättre filmer. Fortfarande ställer Ricki smarta frågor om varför en mammas musikaliska ambitioner är så mycket mer själviska än, säg, sju gånger pappa Mick Jagger, och till och med de skamlösa korniga sing-along-finalen vrider några riktiga tårar.

Hollywood Reporter:

Manuskriptet av Diablo Cody klipps inte så djupt som det kanske, men ändå är dess kombination av glibben och den bittersöta, som filtreras genom Demmes allvarliga lins, säkert att ansluta till publiken - särskilt äldre tittare som är ivriga att se stjärnan blanda den upp med hennes verkliga dotter, Mamie Gummer, och 80-talets affischpojke Rick Springfield. Men även med dess väl observerade ögonblick känner filmen inte musikaliska interaktioner, oavsett om de når för skratt eller gripande, alltför ofta platt och tvingad.

Väktaren:

Det tar bara fem sekunder att inse att detta kommer att bli en minnesvärd film. Det finns de öppna jangly ackorden till Tom Petty och Heartbreaker's "American Girl", och sedan i närbild, Meryl Streep med ratty flätor, dålig makeup och en djärv, djup, rockin 'röst. Det är ingen överraskning Streep kan sjunga - hon har bevisat att hon kan göra vad som helst. I Ricki and the Flash, från regissören Jonathan Demme och manusförfattaren Diablo Cody, är hon något hon sällan varit tidigare. Hon är badass.

Mängd:

Liksom David Bowie gick med på Bing Crosby för en sammankomst med julesång, kombinerar Ricki och Flash ett antal lovande element som inte verkar ha någon verksamhet någonstans nära varandra, även om kopplingen utövar en konstig överklagande all sin egen. Erbjuder en halv akerbisk familjedrama (från manusförfattaren Diablo Cody i Young Adult-läge), och en halv Jonathan Demme-regisserad konsertbild som bara råkar innehålla Meryl Streep som frontwoman, detta är en raggig, lätt distraherbar film som konsekvent trotsar förväntningarna på både charmig och förbryllande effekt.

Okej, du har läst recensionerna och nu är det din tur! Låt oss veta, planerar du att kolla in Ricki och Flash?

- Casey Mink

Följ @Casey_Mink