Recension av "The Peanuts Movie": En uppfriskande hyllning till den klassiska serietidningen

[pmc_film_review_snippet] De är tillbaka mina damer och herrar. Den älskvärda osäkra Charlie Brown och hans lojala beagle, Snoopy, tillsammans med resten av den berömda jordnötsgruppen stjal våra hjärtan ännu en gång. [/ Pmc_film_review_snippet]

Charlie Brown är tillbaka i all sin härlighet - eller ska vi säga misslyckanden. I The Peanuts Movie bevisar denna historiska karaktär att han inte är för gammaldags för samtida publik. Denna hyllningsfilm - skriven av sonen Craig Schulz och barnbarnet Bryan Schulz av jordnötsskaparen Charles M. Schulz, bevisar att den förtjänar att den är rättmätig plats i popkulturen.

Peanuts-filmen kretsar kring den älskvärda förloraren Charlie Brown (uttryckt av Noah Schnapp) när han försöker beva den nya flickan i skolan, och länge fans kommer att känna till den återkommande karaktären. Han försöker imponera på henne med ett falskt jag, men misslyckas onödigt - och för att inte nämna det är alltid framför hela skolan. ”God sorg!” Åter och igen försöker han få modet att uppmärksamma den ”lilla rödhåriga flickan”, men avslutar med att lära sig mer om sitt ärliga, kärleksfulla och rena hjärta.

Medan Charlie försöker vinna sitt livs kärlek, drömmer hans trogna sidekick, Snoopy, av sig ett högt flygande saga. Valpen har hittat sitt alter-ego, WWI Flying Ace, och tar med sig sin gula fjädervän, Woodstock. Hunden försöker bedriva sin största nemesis, den röda baronen, och vinna hjärtat i sitt eget kärleksintresse - den franska pudeln, Fifi (Kristin Chenoweth).

På en dag och ålder där läkare räkningar kan ge dig en ganska öre, är det trevligt att se att Lucy (Hadley Belle Miller) fortfarande diskar ut psykobabble för bara ett nickel - ja, bara fem cent folk. Eller det faktum att Peppermint Patty och hennes assistent Marcie fortsätter att vara ganska udda parning av besties. Det var också uppfriskande att veta att den sprudlande lilla Sally fortfarande krossar hårt på hennes söta baboo, Linus, och att Snoopy aldrig tappade sitt spår.

Denna nostalgiska och trogna återgivning av den älskade jordnötsgruppen erbjuder massor för äldre fans att njuta av, jag vet bara om det kommer att handla om samma känslor för de yngre generationerna. Jag älskar personligen dessa bedårande karaktärer och allt de står för, men när jag satt i visningen omgiven av nästan 30 skolbarn utsmyckade i jordnötskläder, insåg jag att detta inte gav de skratt jag hade förväntat mig. Barn förblev tyst under scener som borde ha lett till en runda chuckles. Det kan ha att göra med takten i filmen och de subtila skämtna - en resa och höst gör det bara inte för barn längre. När det gäller de tekniska aspekterna spikade animatörerna det. De förde framgångsrikt tidningspappritningarna till 3D-liv med färgglada och kreativa scener. Sammantaget ger jag den här filmen den kredit som den förtjänar, 4 stjärnor av 5. Det är en må bra film för alla som försökte och misslyckades, men försökte igen. Jag hoppas bara att de nya generationerna uppskattar de älskvärda karaktärer som vi alla har lärt känna och älska i så många år.

Peanuts-filmen öppnas 6 november 2015.

- ska du gå till The Peanuts? Berätta för oss nedan!

- Brittany King