Recension av "How To Train Your Dragon 2": Bästa animerade film sedan "Frozen"

'How To Train Your Dragon 2' är en hjärtvärmande sommarfilm för alla åldrar som är tillgänglig för alla - även om du inte har sett föregångaren! Fullständig recension nedan.

How To Train Your Dragon 2, i teatrar den 13 juni, har varit en av de mest efterlängtade uppföljarna på sommaren. (Tyvärr, 22 Jump Street, men du är också bra.) Originalet How To Train Your Dragon, som släpptes 2010, var en massiv kommersiell och kritisk framgång för DreamWorks. Som sagt håller uppföljaren helt åt sin föregångare, och till och med de mest djärva fansen i franchisen kommer att bli stolta över Hiccups senaste äventyr! Läs vidare för hela recensionen och berätta om du kommer att titta på!

"How To Train Your Dragon 2" -recension: Hiccup står inför en ny hot mot drakar överallt i den bästa animerade filmen sedan "Frozen"

How To Train Your Dragon 2 äger rum fem år efter händelserna i den första filmen. Tack vare Hiccups ansträngningar (uttryckt av Jay Baruchel) är drakar en del av vardagen för invånarna i vikingbyn Berk. Hiccup pressas av sin far, Stoick the Vast (Gerard Butler) för att börja överväga att ta över som chef, men när Hiccup och hans flickvän Astrid (America Ferrera) upptäcker ett nytt och farligt hot mot drakar överallt är Hiccup inte intresserad av helt enkelt som håller ner fortet mot ett fullständigt krig.

Mot sin fars önskemål vill Hiccup uppsöka den blodtörstiga dragonfångaren Drago Bludvist (Djimon Honsou) direkt och försöka behålla freden genom att resonera med honom (som ni kanske föreställer er Hiccup inte helt framgångsrik med den här metoden).

På vägen träffar han sin länge förlorade mamma, Valka (Cate Blanchett), som hade en liknande vision som Hiccups 20 år tidigare - för drakar att leva bland dem i fred - men lämnade för att Stoick och de andra inte ville ändra. Hon och hennes drake, Stormjumper, går med Hiccup, Tandlös och hans vänner för att försöka skydda resten av drakarna och byn Berk från detta nya, enorma hot mot deras livsstil.

Recension av "How To Train Your Dragon 2": Diehard fans kommer att älska det, men det är också tillgängligt för varje publik

How to Train Your Dragon 2, den färska, spännande handlingen, är helt ny i samma anda som den första filmen. uppmärksammar detaljerna. Men den andra filmen är väldigt fristående - även om du dras till filmen av en fan, eller om du bara vill se en spektakulär film, kommer How To Train Your Dragon 2 inte att utlänning av nykomlingar som tillflyktsort " Jag har sett sin föregångare.

På samma sätt, medan det är den perfekta familjefilmen, spelar den inte så ung att en äldre publik skulle bli mentalt checkad ut - den är smart, smart, får dig att skratta och får dig att gråta, och när det är över, du ' Jag undrar var tiden hade gått! Det är sju långa månader sedan Frozen, och det är dags att du skänker dig en animerad film som håller upp till Disneys guldstandard.

Jag garanterar att du kommer att älska How To Train Your Dragon 2, oavsett vem du är - jag ser dig, pojkvänner, fäder och män; du är inte så tuff. Du gråter också. Ni gråter alla.

Har också röster från Craig Ferguson, Jonah Hill, Christopher Mintz-Plasse, TJ Miller, Kristen Wiig och Kit Harington, How To Train Your Dragon 2 från 20th Century Fox och DreamWorks kommer från en stark komedi-stamtavla och garanteras att underhålla på den nivån ensam! (När du inte gråter.)

Så, kommer du att fånga How To Train Your Dragon 2? Är du en nykomling i franchisen, eller en diehard fan? Låt oss veta!

- Amanda Michelle Steiner

Följ @AmandaMichl