Fifth Harmony '7/27' Albumrecension: 5H släpp deras mest hårda album ännu

I en värld av Beyonces och Taylor Swifts är det inte lätt för kvinnliga sångare att framstå som en hård musikalisk kraft. Men Fifth Harmony lyckades inte bara göra det med deras andra album, '7/27' - de förklarade sig som en grupp som är redo att ta världen med storm!

Om du behöver några tips om hur du kan vara hård, bara rekrytera flickorna i Fifth Harmony för lite hjälp. Camila Cabello, Lauren Jauregui, Dinah Jane Hansen, Normani Kordei och Ally Brooke Hernandez har alltid haft en tjejmakt närvaro om dem, men deras andra album, 7/27, bevisar att de inte bara har förtroende, de har talang att backa upp!

Efter att ha fått en smak av den sass som 5H-flickorna skulle ta med på sin andra skiva med den första singeln, “Work From Home”, var det tydligt att se att gruppen har mognat både i sitt ljud och sina texter. I stället för att börja med hiten valde Fifth Harmony en ännu mer triumferande början med "That's My Girl", vilket är en auktoritetsdeklaration som är perfekt för ett albumavspark. Det representerar allt som Fifth Harmony har släppt Reflection förra året - förtroende, sass och galna talanger.

Förtroendet fortsätter på high-roller-syltet "The Life", det fruktansvärt sexuella "All In My Head (Flex)", och kanske en av de bästa låtarna på hela 12-spårningen, "Not That Kinda Girl." den senare av de tre tar 5H tillbaka till 80-talets power pop och ger en uppfriskande ny snurr på deras typiska bas-stötfångare. Och även när de inte helt dyker upp divan på mer R & B-drivna låtar som "Dope", har Femte Harmonis röster fortfarande ett sätt att enkelt imponera.

Men när de ger tjejkraften under 7/27, visar Fifth Harmony-flickorna att de är kapabla att tillhandahålla en wow-faktor som inte involverar diva-esque stylings. Den långsamma men bouncy "Writ On Me" är en av de bästa sångerna i deras sång, och kanske den mest kärleksfulla låten på albumet, "Squeeze." De kan till och med ta ett steg tillbaka från självförtroendet och erkänna sårbarheten på låtar som "Scared Of Happy" och "No Way." Så lika bra som de empowering-spåren är, det är dessa låtar som verkligen visar Fifth Harmonys konstnärskap.

Även om det för närvarande finns massor av kvinnliga sångare i spelet som har samma typ av schtick som Fifth Harmony, skiljer gruppens ljud dem, eftersom det förenar fem olika slags hård och ger ett unikt kollektivt förtroende. Och medan 7/27 visar sin utveckling som en grupp, visar det också fans att deras förtroende inte bara är för show. På deras tidigare skiva, Reflection, blev hårdheten lite stark och nästan fick den att känna sig tvingad. Men det här albumet ger ett bekvämt förtroende, vilket är vad som kommer att hålla dem runt - och det verkar som om de är helt medvetna om det!

Vad tycker du om 7/27, ? Vilka låtar är din favorit? Berätta för oss nedan!