Recensioner av "Daddy's Home": Will Ferrell & Mark Wahlbergs Reunion Falls Flat

Kommer Ferrell och Mark Wahlberg båda absolut hysteriska, men de är fästade mot varandra i 'Daddy's Home', är det roligt eller inte så mycket?

Will Ferrell är officiellt styvfar som försöker vara bäst för sina två styvbarn i pappas hem, men när deras riktiga far - ange badass Mark Wahlberg kommer tillbaka till stan, blir saker lite galen. Den här gången är kritikerna inte alltför glada över The Other Guys-kostar.

Mängd

När Hollywoods semestererbjudande går är den glömska komedin "Daddy's Home" inte så mycket en kol som en tom låda. Tillhandahåller en heltäckande plattform för att skräddarsy Will Ferrell och Mark Wahlberg, vars udda koppling användes till överlägset användning i "The Other Guys", den första PG-13-komedin från R-rankade laffer auteur Sean Anders ("Horrible Bosses 2, " " That's My Boy ”) avslutar en oförglömlig blandning med lite för att tillfredsställa familjer eller någon som gillar att skratta. Även om Paramount släpps juldag kommer säkert att dröja upp några försäljningar under den lukrativa slutet av säsongen, kommer publik som söker en familjevänlig Ferrell fix snabbt att de borde ha stannat hemma och tittat på "Elf" istället.

New York Daily News

Världen behöver stora Will Ferrell-komedier. Tyvärr är detta inte en av dem. Den goda nyheten är att "Daddy's Home" är bättre än Ferrells tidigare ansträngning, "Get Hard." Men "Talladega Nights, " är inte tack vare några anständiga slapstickkomedier och stödjande föreställningar. Och kan vi prata om Mark Wahlberg och komedi? Har någon av de miljoner som såg ”Ted” -filmerna lämnat teatern och tänkte att Wahlberg var den väsentliga ingrediensen i människans bromance? Han har varit en snygg himbo ("Boogie Nights") och en äkta New Englander ("The Perfect Storm"), men komisk ledande man? Inte hans starka kostym.

IGN

sjuka Ferrell och Mark Wahlberg hoppas kunna slå blixt två gånger i sin nya komedi Daddy's Home och kommer från deras väl mottagna kompisfilm The Other Guys. Tyvärr har de inte Adam McKay som regissör den här gången, och är i stället parade med Sean Anders (That's My Boy, Horrible Bosses 2). Resultatet är en överraskande tam utflykt som aldrig drar full nytta av stjärnornas talanger.

Hollywood Reporter

Det verkar som i går att brudtärna utpekades som definitivt ”bevis” - som om det var nödvändigt - att, ja, kvinnor kunde vara roliga. Men när 2015 avslutas, kanske filmgäster undrar vad som händer med dudes. Låt oss jämföra årets studiokomedier: Amy Schumer och Melissa McCarthy gav oss gåvorna från Trainwreck and Spy, Pitch Perfect 2 var nästan lika rolig som originalet och Sisters är ett servicebil Tina Fey / Amy Poehler-fordon; i spektrumets bro-ier-slut har vi haft Oavslutade affärer, Get Hard, Entourage, the not-bad The Night Before och nu Daddy's Home, den i stort sett skrattfria reteaming av Will Ferrell och Mark Wahlberg efter deras polis 2010 spoof The Other Guys. Du bestämmer.

Kommer du att träffa pappas hem under semestern?